مطالب جذاب و خواندنی

پیچک


مطالب جذاب و خواندنی
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مطالب جذاب و خواندنی و آدرس farid4.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






استخاره آنلاین با قرآن کریم


تعبیر خواب آنلاین





آپلود نامحدود عکس و فایل

آپلود عکس

دریافت کد آپلود سنتر

یکی از بزرگترین اکتشافات بشر آتش بوده است . در حالی که همواره ثابت شده است که آتش برای زندگی بشر و تکامل انسانها بسیار مفید بوده است به همان اندازه هم خطرناک است . آتش مانند یک دیو در قفس است که آزادکردنش باعث خسارات سنگینی خواهد شد . آتش میتواند در عرض چند دقیقه همه چیز را به خاکستر تبدیل کند . در تاریخ بسیاری از آتش سوزی ها خطرناک فقط به دلیل بی دقتی انسانها رخ داده است که باعث از بین رفتن بسیاری از مردم بیگناه شده است . در این پست ۱۰ آتش سوزی بزرگ تاریخ که در زندانها و پناهگاهها رخ داده است برای شما لیست شده است که امیدواریم باعث دقت بیشتر شما عزیزان بشود .

 

 

زندان HIGUEY

 فاجعه آمیز ترین آتش سوزی در زندان های جهان www.taknaz.ir

زندان Higuey در جمهوری دومینیکن واقع شده است. این زندان برای نگهداری ۱۸۰ زندانی ساخته شده بود، اما معمولا ۴۰۰زندانی در آن نگه داشته میشد .شورش در صبح روز هفتم مارس در سال ۲۰۰۵ آغاز شذ . شورشی که شبیه یک جنگ بین دو باند از بالهای مختلف زندان بود .در حالیکه نگهبانان در حال کنترل شورش بودند یکی از زندانیان مجموعه ای از تشکها را برای دور نگه داشتن نگهبانان آتش زد . همین کار ساده باعث کشته شدن ۱۳۴ نفر مجروح شدن ۲۶ نفر شد . تنها ۲۰ نفر توانستند جان سالم از این آتش سوزی به در ببرند .

 

 

زندان بیماران روانی OUNTY

این یکی از اولین زندان های روانپزشکی در لندن انگلستان بود. زندانی بزرگ با ظرفیت نگهداری بیش از ۳۵۰۰ زندانی . در ساعت ۵:۳۰ روز هفتم ماه ژانویه سال ۱۹۰۳ زنگ اعلام حریق به صدا درامد . مردم با عجله به خیابان های لندن ریختند و نظاره گر آتش بزرگی شدند که آغاز شده بود . در مجموع پنج بخش مختلف اتش گرفت و ویران شد که در مجموع ۶۰۰ زن یهودی در آن بخشها وجود داشت . بسیاری از افراد موفق به فرار شدند به همین علت آمار کشته شدگان به ۵۲ بیشتر نرسید . ترس تمام خیابان های لندن را فرا گرفته بود . مردم میدانستند که دیوانه های زندانی فرار کرده اند و آزادانه در خیابانهای شهر پرسه میزنند .

 

 

مدرسه آموزشی OAKLEY

 فاجعه آمیز ترین آتش سوزی در زندان های جهان www.taknaz.ir

این مکان خاص ، مرکز تادیبی نوجوانان است که در نزدیکی ریموند می سی سی پی واقع شده است. ظرفیت بیشر از ۱۵۰ نوجوان را دارد . مشخص نیست که آتش از کجا و دقیقا چگونه آغاز شده است. این مرکز خودش مجهز به هیچ دستگاه آتش نشانی و یا مبارزه با آتش نبوده است . ۳۵ زندانی در زمان آتش سوزی کشته شدند که همه آنها آمریکایی آفریقایی تبار بودند . کشاورزان محلی که در این منطقه ساکن بودند در زمان آتش سوزی تعداد زیادی از نوجوانان را کمک کردند تا از آتش سوزی فرار کنند .

 

 

زندان MAURY

این زندان در مرکز کلمبیا ایالت تنسی واقع شده است . آتش سوزی در بیست و ششم ژوئن ۱۹۷۷ در زمان مقالات زندانیان رخ داد . پس از آتش سوزی بیش از ۳۳ زندانی و ۹ ملاقات کننده فوت کردند. جالب است که بدانید این یک زندان مدرن و مقاوم در برابر آتش بود ، اما هشدار دهنده و یا آبپاش یا هر چیز دیگری در آن زمان به کار نیافتاده بود . یک زندانی در اتاق شراب خواری زندان (Drunk Tank) تقاضای سیگار از یکی از بازدید کنندگان میکند و سیگار روشن باعث بوجود آمدن این آتش سوزی در ساعت ۱۰ و سی دقیقه میشود .

 

 

زندان شهر سنت جان

آتش در بیست و یکم ژوئن در سال ۱۹۷۷ صورت گرفت. تصور کنید یک آتش سوزی در یک ساختمان ۱۶ طبقه . این ساختمان به عنوان ساختمان ادارای شهرستان و شهرداری هم مورد استفاده قرار میگرفت . معمولا Drunk Tank ساختمان خالی بود اما اتش سوزی از انجا صورت گرفت . کاملا مشخص نیست اما وقتی یک زندانی در “مخزن مست” قرار داده شد چند لحظه پس از آن آتش سوزی آغاز شد. هیچ کس نمی داند چگونه آتش آغاز شد. آتشهای بزرگ و کوچک به سرعت خاموش شدند ، اما زمانی همه چیز به پایان رسید که ۲۱ زندانی که مرده بودند پیدا شد.

 

 

تیمارستان SEACLIFF

 فاجعه آمیز ترین آتش سوزی در زندان های جهان www.taknaz.ir

این بزرگترین تیمارستان در نوع خود در نیوزیلند تا سال ۱۸۰۰ بود . پناهگاهی که مسئولیت رسیدگی به ۵۰۰ نفر با ۵۰ نفر پرسنل را داشت . در ساعت ۹ و ۴۵ دقیقه هشتم دسامبر سال ۱۹۴۲، آتش سوزی در بند ۵ را شکست. این کمیته دارای ۳۹ تا ۴۱ نفر زن بیمار بود . آتش در سراسر تیمارستان گسترش پیدا نکرد اگر چه همه زنانی که در بند ۵ بودند نتوانستند جان خود را نجات بدهند و از بین رفتند . شاید اکنون روحشان در آرامش قرار گرفته باشد .

 

 

آتش سوزی زندان SAN PEDRO SULA

 فاجعه آمیز ترین آتش سوزی در زندان های جهان www.taknaz.ir

آتش سوزی در کشور هندوراس صورت گرفت. در تاریخ هفدهم ماه مه در سال ۲۰۰۴ اتفاق افتاد . آتش سوزی باعث کشته شدن ۱۰۳ زندانی شد . یک سال قبل در ماه آوریل سال ۲۰۰۳ یک آتش سوزی دیگر در هندوراس در زندان Porvenir باعث کشتن ۸۶ زندانی شد این آتش سوزی ها رتبه های اول اتش سوزی در کشور هندوراس را به خود اختصاص داده اند . سان پدرو Sula دومین شهر بزرگ کشور هندوراس است و بزرگترین مرکز اقتصادی این کشور است. گفته شده که یخچال و فریزر باعث بوجود آمدن این آتش سوزی شده است .زندان دارای ۲۰۰۰ زندانی بود در حالی که فقط برای نگهداری ۸۰۰ زندانی طراحی شده بود .

 

 

تیمارستان LONGUE POINTE

 فاجعه آمیز ترین آتش سوزی در زندان های جهان www.taknaz.ir

این مکان کابوس وار در سال ۱۸۷۳ تاسیس شد. این یکی از بزرگترین تیمارستان های کانادا در آن زمان بود که با راهبه های کاتولیک اداره می شد. ۱۵۰۰ زندانی بیمار در این محل نگهداری میشدند . هنگامی که آتش در ششم ماه مه سال ۱۸۷۳ در رخ داد ، تصور شد که یک زن زندانی آتش را به جان ساختمان انداخته است با این هدف که خودش را آتش بزند . در این حادثه ۹۴ زن و چهار راهبه کشته شدند .

 

 

زندان دولتی اوهایو

این اتفاق که به بدترین آتش سوزی در تاریخ آتش سوزی زندان ها معروف شده است در بیست و یکم آوریل ۱۹۳۰ اتفاق افتاد. ۳۲۲ زندانی در این آتش سوزی کشته شدند . زندان برای نگهداری ۱۵۰۰ زندانی طراحی شده بود ولی در زمان وقوع حادثه سلولهای زندان پذیرای ۴۳۰۰ زندانی بودند. در زندان تغییراتی به منظور افزایش تعداد زندانیان و نگهداری از آنها داده شده بود و به همین دلیل اصلا مشخص نشد که دلیل آتش سوزی چه بود .آتش در ساعت ۵ آغاز شد و به سرعت همه جا را فراگرفت در حالی که یک قسمت در حال سوختن بودند سایر قسمتها خبری از آن نداشتند .

 

 

COMAYAGUA زندان

 فاجعه آمیز ترین آتش سوزی در زندان های جهان www.taknaz.ir

این زندان واقع در Comayagua، هندوراس است . در رتبه بندی آتش سوزی ها شماره یک را به خود اختصاص داده است . آتش در پانزدهم فوریه سال بوقوع پیوست . آنچه شما باید بدانید این است که هندوراس دارای بالاترین میزان قتل (۸۰ نفر در هر ۱۰۰٫۰۰۰ نفر) است. در ساعت ۱۱:۰۰ یک زندانی تخت خود را به آتش کشید . همان آتش تخت باعث گسترش آتش به سراسر زندان شد . تصور می شود که در حدود ۳۵۸ نفر در آتش جان باختند و ۱۰۰ نفر موفق به فرار شدند . اعضای خانواده فوت شدگان تصور میکردند که آتش توسط دولت آغاز شد و هیچ کس کاری برای نجات افراد انجام نداده است .


نظرات شما عزیزان:

خبــــــــــــــــــــــــــر 33 كوخرد
ساعت9:56---26 تير 1392
شما لینگ شده اید .بروز ش کن ..بامطلب مفید وخوب

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ چهار شنبه 8 شهريور 1391برچسب:, ] [ 11:27 ] [ فرید محمودیان ]
درباره وبلاگ

به وبلاگ خودتون خوش آمدید
لینک های مفید
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
امکانات وب
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 7
بازدید دیروز : 13
بازدید هفته : 7
بازدید ماه : 341
بازدید کل : 525469
تعداد مطالب : 456
تعداد نظرات : 116
تعداد آنلاین : 1